Zone du titre et de la mention de responsabilité
Titre propre
Willy White: “My Ancestors Are Still Dancing”
Dénomination générale des documents
- Textual material
- Graphic material
Titre parallèle
Compléments du titre
Mentions de responsabilité du titre
Notes du titre
- Source of title proper: Supplied title based on contents of the sub-series.
Niveau de description
Sous-série organique
Cote
Mention d'édition
Mentions de responsabilité relatives à l'édition
Mention d'échelle (cartographique)
Mention de projection (cartographique)
Mention des coordonnées (cartographiques)
Mention d'échelle (architecturale)
Juridiction responsable et dénomination (philatélique)
Zone des dates de production
Date(s)
-
2002 - 2004 (Production)
Zone de description matérielle
Description matérielle
5 cm of textual records and graphic material
Includes digital records
Zone de la collection
Titre propre de la collection
Titres parallèles de la collection
Compléments du titre de la collection
Mention de responsabilité relative à la collection
Numérotation à l'intérieur de la collection
Note sur la collection
Zone de la description archivistique
Nom du producteur
Historique de la conservation
Portée et contenu
The records in this sub-series relate to Willy White’s 2002 exhibition on Chilkat and Raven’s Tail weaving, My Ancestors Are Still Laughing. During his exhibition at the Museum of Anthropology, Willy White began weaving a gwishalaayt, or Chilkat robe. The weaving was later finished at his home in Prince Rupert, British Columbia. In 2004, a “taking off of the loom” ceremony and feast was held to celebrate the completion of the gwishalaayt. Though Elizabeth Johnson was the curator for this exhibition, Duffek worked closely with her, and the files relate to Duffek’s involvement with in the process. File contents relate to exhibition research and planning, draft exhibit texts, correspondences, transcripts of interview with the weavers, and recordings of the final ceremony.